tårta x2

Ny vecka, nya tag, nya försök till att börja ett nyttigare liv på veckorna. Det kommer förmodligen gå åt helvete ikväll, vi tycks ha bunkrat på oss godsaker som ska räcka flera veckor i helgen... rester vetni, dom kan ju inte bara ligga där i lådan och ruttna till nästa helg, absolut INTE!
 
Igår var det farsdag och mamma bjöd oss på middag. Jag var snabb med att ta på mig efterrätten, dels för att jag tycker att det är kul att baka såklart.. men mest för att ha en fin anledning till att slippa 1 timmes renovering en söndagmorgon. Men nu jäklar börjar jag se ljuset i tunneln, bänkarna är på plats i tvättstugan.. det är bara luckorna och lite annat kvar, kul kul! 
 
Idag blev det en till tårta, räktårta. haha fan vad äckligt det låter.. räktårta. men det var det såklart inte.. middagstips till er mina vänner, enkelt och gott! Nu har jag äntligen köpt årets första hyacinter också. Håller tummarna för att dom kommer lukta mycket trots sin vita kulör! Nä, nu ska jag ta mig några mackrillmackor innan jag går loss på resterna! ;) hejs!
 
Allmänt | |
#1 - - AnnaPanna:

Hej!Vilken fin tårta!Vad är det i den?Önskar jag kunde ha hyacinter dom är så vackra!Men tyvärr går det ej när man har två allergiker här hemma.Ha det gott!/Anna.S.

Svar: Tack, om du menar räktårtan är det bara ishavsröra blandat med creme fraisce och lite salt och peppar! :)

Åh vad synd, ja det är så mysigt nu runt jul att pynta med hyacinter!
evapernilla.blogg.se

Upp